gamifikácia

Gamifikácia

Povedz mi a zabudnem, ukáž mi a možno si zapamätám, zapoj ma a ja sa naučím 🧙‍♂

„Dajte ľuďom chlieb a hry a budú vás milovať.“

To tvrdili cisári už v starovekom Ríme. Priazeň prostého ľudu, ktorú si tým získavali, potom využívali na dosahovanie vlastných cieľov.

Dodnes sú rozličné formy hier, súťaží či kvízov jedným z najefektívnejších spôsobov, ako motivovať ľudí robiť to, čo potrebujete. Budú spokojnejší, nakupovať častejšie, naučia sa používať vaše produkty.

A to všetko formou zážitku, emócie, ktorú si budú pamätať ešte veľmi dlho. Nasledujúcou širokou paletou príkladov chceme ukázať možnosti, ktoré máte. Je jedno, aký máte rozpočet, či ste malí alebo veľkí, B2B alebo B2C. Stačí len chcieť.

Poďme na to!

Keď ste boli niekedy v supermarkete počas špičky, určite ste už zažili neporiadok, prázdne regály a dlhé rady pri pokladniach. Aj vás to vždy irituje? 

Lidl či Tesco majú vlastné hry, kde ste manažérom vlastnej predajne. Staráte sa, aby boli regály plné, uličky čisté, rady krátke, a aby zákazníci boli stále spokojní. Najskôr máte malý obchod, ľudí menej, všetko v pohode. Ale neskôr, ako postupujete do vyšších levelov, stáva sa hra extrémne náročnou.

Zahrajte si a už nebudete frflať. Už budete vedieť, že byť manažérom nie je med lízať. 😊

Krásnym príkladom z Lidlu boli tiež akcie Žihadielko, ktoré spojili komunity i celé mestá. V hlasovaní si ľudia vyberali, v ktorých desiatich mestách postavia detské ihriská.

29_žihadielko

V jednom z ročníkov to dopadlo tak, že v Bernolákove či Štúrove „burcovali“ obyvateľov samotní starostovia. Posielali výzvy na hlasovanie cez internet, vhadzovali lístky do schránok. Ľudia hrali každý deň „povinne“ špeciálnu hru, aby mohli dať hlas navyše. Adrenalín na maxime.

Pokiaľ chcete naučiť svoje deti, ako si správne umývať zuby, potom určite vyskúšajte detskú kefku od Phillips. Vytvorili k nej samostatnú hru, kde sa staráte o svoje zvieratko, tamagočiho. Obliekate ho, kŕmite, čistíte zuby. Veci do hry si deti nekupujú, ale dostávajú ich za odmenu, za umytie zubov.

Rodič je spokojný, že má dieťa umyté zuby, zvládne to samo a neodvráva pri tom. Dieťa je zase spokojné, lebo je to zábava a ešte za snahu dostane aj odmenu.

29_philips

IKEA zase vyrobila jednoduchú aplikáciu, ktorá vám ukáže, ako by v miestnosti vyzeral ten gauč, čo sa vám tak páči, či sa tam vôbec zmestí.

E-shopy s oblečením môžu vytvoriť virtuálne skúšobné kabínky, filtre do mobilov.

Zákazníci tak získajú predstavu, ako sa im hodia okuliare na tvár, klobúk na hlavu, rúž na pery, čím stúpne ich spokojnosť a klesne počet reklamácií. 

O content marketingu a natívnej reklame sme napísali viac ako 100 článkov, kníh, webinárov. Viete, ktorý bol najúspešnejší zo všetkých? Kvíz, ktorý preverí vaše schopnosti písať pútavé titulky.

Vidíte, ešte aj kurz Neuromarketing v praxi sme pretvorili na spoločenskú kartovú hru. Všetok tento obsah je fajn, ale keď máte za úlohu sami vymyslieť, odprezentovať a vybrať najlepšie riešenia priamo k vám do firmy, zrazu je celkový zážitok úplne inde.

 

0_hra_b

E-shop Spokojený pes posielal objednávky v špeciálnych krabiciach, ktoré ste si mohli prerobiť na psiu búdu.

30_psy

V e-shope so špeciálnymi učiacimi vežami zase radia zákazníčkam, aby tie obrovské kartónové krabice nevyhadzovali. Nech si ich prerobia na domček, sporák či raketu do vesmíru.

30_tukataka

Zbieranie nálepiek poznajú veľmi dobre všetci rodičia, ktorých bombardovali deti, nech idú nakúpiť do supermarketu veľký nákup, lebo potrebujú nálepky na rozličných plyšákov, knižky, hry…

30_vitoši

Ak máte zmrzlináreň či kaviareň, môžete rozdávať pečiatky či nálepky. 10 nálepiek = 1 extra kopček zadarmo, nech majú motiváciu chodiť k vám častejšie.

Takéto lojalitné programy naozaj zvyšujú opakované nákupy, veľkým reťazcom aj zmrzlinovým stánkom.

Ak máte reštauráciu a na vyplnenie slabých hodín používate zľavy, skúste to skôr zmeniť na hru, kde hádžete kockou a môžete získať celé jedlo zadarmo. (Detailne to rozoberáme v karte „Ľudia radi hazardujú“.)

5_hraZdroj: Facebook: Dishoom

A nakoniec hra, ktorú hral už určite každý pán – futbal v pisoári, triafanie lopty do bránky. Keď máte hotel, kaviareň či reštauráciu tak vedzte, že to nestojí ani dolár a isto budete mať na toaletách čistejšie a voňavejšie.

30_wc

Skrátka, ľudia milujú hry a súťaže, v akejkoľvek forme. Tak prečo im nevyhovieť?

Ako by ste dokázali naplniť ich potreby?

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️