Tá najbizarnejšia banková lúpež všetkých čias

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tomuto príbehu nebudete chcieť asi uveriť. Ale naozaj sa stal.

19. apríla 1995 sa v americkom Pittsburghu odohrala priam neuveriteľná banková lúpež.

120 kilový chlap s menom McArthur Wheeler napochodoval len tak, bez akéhokoľvek maskovania, do dvoch bánk s pištoľou v ruke. Uprostred bieleho dňa sa tam vyhrážal pracovníkom, nech mu dajú peniaze, lebo inak…

Samozrejme, nasnímali ho bezpečnostné kamery, takže do pár hodín bola Wheelerova fotka v správach všetkých lokálnych televízií.

Tip od diváka prišiel potom do pár minút a krátko po polnoci bol chlap už aj v putách.

Keď však otvoril policajtom, len nechápavo povedal: „Veď som nosil šťavu!“

Policajtom neskôr vysvetlil, že si na tvár namazal citrónovú šťavu, aby ho potom nebolo vidno na kamerách. Vychádzal totiž z poznatku, že keď šťavu z citróna zmixujete s vodou, vytvoríte akýsi neviditeľný atrament. Keď ním niečo napíšete na papier, až keď ho zahrejete žehličkou, uvidíte skrytú správu.

Policajti Wheelera pre istotu aj otestovali, či nebol pod vplyvom drog, ale bol čistý. 😊

On tomu fakt veril, že keď si dá takýto roztok na tvár, tak sa z neho stane neviditeľný muž.

No a bolo to celé taký „bizár“, že tento fenomén sa rozhodli vedci študovať ďalej. Ľudí otestovali v rozličných oblastiach, ako napr. logické myslenie, gramatika či humor, a zistili nasledovné:

Tí, čo dopadli v testoch najhoršie, odhadovali sami seba, že skončili medzi najlepšími.

Odborne sa toto skreslenie volá Dunningov-Krugerov efekt a znamená, že čím menej o niečom vieme, tým skôr máme tendenciu myslieť si, aký v tom máme prehľad. Lebo keď človek nevie, tak ani nevie, čo všetko ešte nevie. 😊

Spomeňte si na tento e-mail, keď sa najbližšie v komentároch na Facebooku budete dohadovať s nejakým „odborníkom“, ktorý všade bol a všetko videl. Bohužiaľ, netýka sa to len debát o marketingu, spadá sem aj oblasť športu, politiky či vakcinácie.

A to je ďalší z tisíc dôvodov, prečo si treba budovať silnú značku, zbierať pozitívne recenzie, referencie od spokojných zákazníkov, tvoriť prípadové štúdie a celkovo kvalitný obsah…Všetko to, čo tu dookola omieľam. Aby ste sa stali uznávanými odborníkmi, aby tí chudáci spotrebitelia vo všetkom tom chaose mali niekoho, komu môžu veriť, na koho sa môžu spoľahnúť, obrátiť.

A ešte na jednu vec tí Dunning a Kruger prišli. Že tí, čo v spomínaných testoch dopadli najlepšie, zase odhadovali, že dopadli horšie. Mysleli si, že keď bola úloha ľahká pre nich, ľahká bola aj pre všetkých ostatných. Zároveň majú rešpekt voči téme, uvedomujú si svoje nedostatky, po vzore Sokratovho: „Viem, že nič neviem.“

Oblasť marketingu je pre mňa presne takou čiernou dierou. Čím viac ju študujem, každý jeden kalendárny deň, tým viac vidím, koľko toho nevidím.

Práve preto by som Vám rád odporučil štúdium na Digitálnej Univerzite. Je to to najlepšie a najkomplexnejšie štúdium (online) marketingu na Slovensku.

Nie je to jednoduché, nedostanete svoj diplom zadarmo, tú Vašu webovú stránku či e-shop si budete musieť odmakať sami. Ale sľubujem Vám, že z Vás na konci vyjdú lepší marketéri, efektívnejší obchodníci, budete mať zo seba skvelý pocit a v rukách vec, ktorá môže odštartovať Vašu ďalšiu kariéru.

Veď nie nadarmo sa hovorí, že najlepšia investícia je do seba samého.

Plus bonusová otázka: hádajte, kto tam jeden celý deň bude prednášať o content marketingu? 😊

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️