Rada, ktorú pre vás mám, ma stála stovky tisíc eur

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Vitajte v 4. dieli podnikateľského seriálu “Budujeme miliónovú firmu”. Snažím sa inšpirovať, nakopnúť vás, dať znamenie, aby ste sa aj vy konečne realizovali svoje vlastné sny.

A to ma privádza k ich úhlavnému nepriateľovi – nesústredeniu sa.

Viete, čo znamená opportunity cost, po slovensky tiež „cena príležitosti“?

Znamená, že kedykoľvek v živote poviete čomukoľvek ÁNO, zároveň v tom istom čase hovoríte množstvu ďalších vecí NIE.

Keď si vyberiete partnerku či partnera, tak opportunity cost je druhé najkrajšie dievča (či druhý najkrajší chlapec), s ktorým by ste boli.

Keď si nájdete prácu na plný úväzok, tak opportunity cost sú ďalšie ponuky, čiže iná práca, štúdium, podnikanie, dosahovanie svojich iných snov či cieľov.

Kupujete si jeden telefón, jeden počítač, jedno auto, jeden byt, isto viete, aké dilemy to často sú, koľko času musíte venovať rozličným porovnávaniam.

Takéto opportunity costs sú jednoduché, lebo tam jasne vidieť tú súvislosť.

Ale pozor, tie príležitosti, ktoré vám unikajú, sú ďaleko prefíkanejšie:

✅ Big Mac v McDonalde vás nestojí len 4 – 5 eur. Stojí vás aj vaše zdravie.
✅ Netflix vás nestojí len peniaze. Stojí vás aj to, že budete ráno nevyspatí a podráždenejší, lebo ste si museli pozrieť ešte tú jednu epizódu.
✅ A ani sociálne siete nie sú zadarmo. Stoja vás vašu pozornosť a často aj mentálnu pohodu (prečo sa má ten spolužiak zo strednej lepšie ako ja???).

Úplne všetko má svoju skrytú cenu, ktorú musíte platiť, ani si to neuvedomujete.

Logicky teda, čím viac času venujeme iným veciam, tým menej času môžeme venovať svojmu biznisu. V dnešnom svete plnom príležitostí je také jednoduché vyplniť si deň, že ani neviete, ako rýchlo ubehnú celé roky.

Ako hovorí moje obľúbené motto: „Dosahovaniu našich životných cieľov nebránia prekážky, ktoré máme v ceste. Bráni im prázdna cesta k ľahším, menším cieľom.“

Z toho vyplýva jedno dôležité poučenie, ktorého sa snažím už roky rokúce držať – LASER FOCUS, teda sústredenie s presnosťou lasera.

Teda, že keď si raz vyberiem tú vysnívanú aktivitu (podnikanie), tak jej venujem všetok pracovný čas, dostupnú energiu, smerujem tam všetky moje aktivity:

  1. Snažím sa osekať všetky pracovné ponuky, spolupráce a dobre platené konzultácie. Toto bol môj najväčší problém v minulosti, kedy som sa venoval veľa veciam naraz. Tak to aj dopadlo.
  2. Nemám iné koníčky, podnikanie, hranie celej tejto „hry“ je moja zábavka.
  3. Keď cvičím alebo behám, sledujem alebo počúvam pritom vzdelávacie videá/rozhovory na danú tému.

A keď chcem tvoriť obsah (lebo aj tvorba ma nesmierne napĺňa), spojím to rovno dohromady, aby to aj bolo čitateľsky zaujímavé, aj aby tieto príspevky boli priebežným budovaním povedomia o našom produkte – reklamnom formáte Addmention.

Takže, keď chcete vybudovať miliónovú firmu, majte laser focus.

To je moja rada za milión.

Dokonca, ak aj máte deti, splácate hypotéku, či ste zasekaní v práci (to sú najväčší ničitelia podnikateľských snov), stále môžete realizovať svoje sny. Rozmýšľajte, ako by ste vy vedeli využiť kontakty/skúsenosti/peniaze získané v práci tým smerom, ktorým potrebujete. Zmerajte si, koľko času strávite pozeraním telky, prezeraním Instagramu/Tiktoku/Youtubu, koľko času a energie miniete na veciach, ktoré aj tak nijako neovplyvníte.

Môžete uspieť aj bez sústredenia sa, sú aj také prípady, ale viete ako, jedna lastovička leto nerobí. 😊

Aká je skutočná hodnota činností, ktorým venujete svoj čas?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.