Prečo sú všetci okolo vás takí úspešní, len vy nie?

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Tento článok si uložte a vytiahnite vždy, keď budete mať zlé pocity.

Také tie, že všetci naokolo sú úspešní, slávni. Len vy stále nič.

V médiách vidíte startupy, čo zbierajú 1 – 10 – 100 miliónov, investorov musia priam odháňať. A vy sa musíte doprosovať zákazníkom, nech si vás kúpia.

Vďaka tomuto e-mailu stúpne vaša motivácia niekoľkonásobne práve vtedy, keď to budete najviac potrebovať!

Tak a teraz, keď mám vašu pozornosť, prenesme sa do čias 2. svetovej vojny.

Keď spojenecké vojská dobývali naspäť Európu, trápili sa s tým, že veľa bombardérov sa z bojiska nevracalo, boli zostrelené.

Armády teda potrebovali lepšie obrniť lietadlá.

Ale keďže lietajúci tank zatiaľ nikto nevymyslel, analytici zbierali big dáta, aby zistili, ktoré časti sú najviac zasahované, nech ich môžu opancierovať.

No a toto dokázala analýza:

Pred tým, ako budete čítať ďalej, odpovedzte si sami – ktorú časť by ste opancierovali Vy?

Logika jasne hovorí, že chránené by mali byť tie najčastejšie zasahované časti – krídla a zadok, to je jasné ako facka!

Ale logika nás často vie sklamať, to aj v Neuromarketingu v praxi vidíte prakticky v každej jednej lekcii (už ste sa prihlásili?).

Problém bol totiž v tom, že analytici mohli skúmať iba tie lietadlá, ktoré to prežili. Teda aj napriek tomu, že spomínané partie mali vážne poškodené, boli stále schopné letieť a vrátiť sa aj s posádkou.


Naopak, všetky stroje mali najmenej poškodené časti v oblasti kokpitov, v ktorých sedeli piloti, na motoroch a v oblasti, kde boli benzínové nádrže.


To znamená, že tie lietadlá, ktoré boli zasiahnuté práve do týchto kritických partií, to už nedali, zrútili sa. Dáta o nich chýbali, a teda ani nemohli byť analyzované.


V praxi to dopadlo tak, že najväčší zmysel dávalo obrniť tie najmenej poškodené časti.


Tie hlavy jedny múdre výskumnícke nazvali tento jav „klam preživších“. Deje sa vždy, keď si úspešnú malú viditeľnú skupinku zamieňame za celú skupinu, ktorá je plná neúspešných, ale neviditeľných členov.

No, a prečo Vám to sem píšem?


Lebo v reálnom živote ho zažívate stále, ďaleko častejšie, ako by ste povedali.


Každý deň vidíte príspevky úspešných manažérov, športovcov a podnikateľov na sociálnych sieťach. Pretŕčajú sa v médiách, na večierkoch či konferenciách… A Vy stále nič!


Každý deň analyzujete v práci svoju najväčšiu konkurenciu a snažíte sa nájsť kľúč do sŕdc ich zákazníkov, vďaka ktorému sú takí úspešní. „Všetky úspešné firmy majú pingpongový stôl a tulivaky a my nemáme.To je isto ten dôvod, prečo sa nám nedarí!“


Ja tento klam preživších poznám roky a priznám sa, aj tak sa ním často nechám oklamať. Zvlášť v tomto období, keď je top sezóna a my s Addmention stále nie sme vonku. Keď riešime miliardu drobných problémov, lebo veď roztláčame vlak. Keď nám dochádzajú peniaze a začína ísť do tuhého. Keď mám e-mailov na vybavenie tak veľa, že si idem radšej pospať. 😊


Práve v tomto období často zabúdam, že nikto nepíše o tých miliónoch ďalších, ktorí sa tiež snažili, makali do noci, všetko riskovali… A neuspeli. Lebo ak by boli uspeli, tak by sa o nich bolo písalo.


Tak to aspoň takto verejne priznám. Nech všetci, ktorí radi čítajú moje e-maily a myslia si, aký som mega a inšpiratívny, vedia, že sa tiež nechám oklamať tými preživšími. Asi trávim príliš veľa času na LinkedIne a pri cvičení by som mal počúvať menej podcastov s úspešnými.


Naviac Vám garantujem, že to isté zažíva aj Ronaldo, Zuckerberg, blázon Musk… No skrátka všetci.


Dúfam, že sa hneď cítite lepšie a motivovanejšie. 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.