Ktorý typ reklamy vám najviac predá, najviac ľudí si ho zapamätá?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Ak by ste mali vybrať jeden jediný formát reklamy, ktorý najlepšie predáva, ktorý si ľudia najviac zapamätajú, ktorý by to bol?

Text, audio, obrázky, alebo video?

Skúste si tipnúť a tiež zdôvodniť svoje rozhodnutie.

Správna odpoveď je video, s obrovským náskokom. 😊

Ale prečo?

Už som vám viackrát písal o tom, ako veľmi dôležité je budovať značku. Na trhu bude vždy X ľudí, ktorí majú práve teraz záujem o kúpu nového auta, telefónu či o váš produkt.

Je jasné, že na týchto ľudí potrebujete ultra presne cieliť, dodať im všetky potrebné informácie a detaily, možno aj podporiť nejakou zľavičkou. Lebo veď ktovie, možno už stoja niekde v predajni, alebo si klikajú na nejakom cenovom porovnávači.

Ale možných zákazníkov, ktorí si to všetko budú možno chcieť kúpiť v najbližších mesiacoch či rokoch, budú vždy NÁSOBKY viac.

Práve preto potrebujete obsadiť ten mikropriestor v ich hlavách, aby na vás mysleli, keď príde na lámanie chleba.

Pri budovaní značky je teda úplne zbytočné hovoriť, akými technológiami je nabitý váš produkt, za akú super cenu je dostupný. Veď keď cielite na publikum, ktoré ešte ani nevie, že bude potrebovať to, čo vy predávate, je to často zbytočné.

Týchto ľudí nezaujímate, mrzí ma to.

Týchto ľudí zaujímajú chutné mačičky, rozprávky, vtipy… Skrátka, príbehy, pri ktorých sa zabavia a zrelaxujú.

Preto je tak extrémne dôležitá kreatíva, ktorá zahrá na city, vzbudí emócie, ktorú si ľudia zapamätajú. A pri tomto všetkom – veľký zásah, emócia, zapamätateľnosť – je video tým najlepším formátom.

Text je fajn, rozpovie nejaký príbeh.

Hovorené slovo v audiu ešte lepšie, lebo môžete dať do pozadia aj nejaké piánko.

Obrázok tiež super, lebo ako sa hovorí, je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť.

Ale nič sa nevyrovná, keď to všetko skombinujete do videa.

Zoberte si napríklad krásnu reklamu, ktorú Mercedes pred pár rokmi uviedol pri príležitosti Dňa otcov. Je o synovi, ktorý splnil sen svojmu tatkovi. Ten sa síce ako automechanik celý život hrabal v motoroch, no paradoxne nikdy nemohol šoférovať – je slepý. Až kým nevymysleli takúto unikátnu testovaciu jazdu.

Prestaňte už, prosím, niekto krájať tú cibuľu! 😭

Včera sme oslavovali Deň otcov. Tak ak ste na toho svojho náhodou zabudli, šup šup to napraviť (chlapi aj tak extra neriešia nejaké dátumy a sviatky).

Zavolajte mu, poďakujte a povedzte, ako veľmi ho ľúbite. A sledujte, ako ten tvrďák zrazu zmäkne. 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️