Ako marketéri chceli podporiť rovnosť žien, namiesto toho sa úplne ponížili

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Keď už robíte hodnotový marketing, mali by ste to myslieť naozaj vážne.

Inak sa aj z tej najlepšej, najkrajšej, najvznešenejšej kampane všetkých čias stane tá najsmiešnejšia.

O „Fearless girl“ (nebojácne dievča) ste už možno počuli. Bronzová socha bola (až kým ju nepremiestnili) umiestnená tvárou v tvár inej – rozzúrenému býkovi z Wall Street

Kým trojtonový, 3 metre vysoký a 5 metrov dlhý býk symbolizuje silu a dravosť finančných trhov, malé dievča bojovalo za diverzitu, rovnosť práv žien, nech ich je viac vo finančnom sektore. Lebo tie sú stále podceňované – zarábajú menej a majú nižšie pozície v štruktúrach firiem.

Socha dievčiny bola súčasťou kampane globálnej poradenskej firmy State Street. Tá sľubovala, že „vyvinie nátlak na 3500 spoločností s trhovou kapitalizáciou 30 biliónov dolárov, aby sa zamerali na rodovú rovnosť vo svojich predstavenstvách.“

Firma za ňu vyhrala množstvo ocenení, vrátane štyroch Grand Prix a desiatich Zlatých levov na festivale reklamy Cannes 2017. V histórii komunikačnej brandže len jedna jediná kampaň bola úspešnejšia. (O tej si môžeme napísať nabudúce, dajte vedieť, ak vás zaujíma.)

„Toto nie je reklama. Toto je viac ako hocičo, čo sme kedy urobili. Jedného dňa tu možno už nebudeme, ale tá vec, tá ikona, tu zostane navždy,“ vyjadril sa prezident poroty, ktorá im tie ocenenia udelila.

Nuž, ako sa nakoniec ukázalo, „navždy“ v tomto prípade trvalo necelé štyri mesiace.

Firmu State Street jej vlastní zamestnanci obvinili, pretože zistili, že ženám a černochom platia menej ako mužom a belochom. A všetko to boli ľudia na vedúcich pozíciách, ani menej skúsení, ani nižšie postavení, ani ten typ že „ženy sa musia starať o deti doma, preto zarábajú menej“, keby niekto chcel namietať.

Skrátka level pokrytectva 9000+.

Mimochodom, úplne rovnaký problém majú s touto (ne)rovnosťou všade na svete, aj tu u nás. Na portáli Profesia robia pravidelne veľký prieskum platov založený z anonymných odpovedí desiatok tisíc ľudí.

Z neho okrem iného vybrali kategórie povolaní, v ktorých príliš nezáleží od rokov skúseností, kto má viac sily, alebo kto bol koľko na materskej dovolenke, typu predavači, učitelia, office manažéri, upratovači. No a tie rozdiely výsledky si pokojne pozrite sami.

State Street nakoniec spor so zamestnancami urovnali dohodou, odškodnili ich piatimi miliónmi dolárov.

Nuž, moje odporúčanie na dnešný deň je jednoduché. Robte iba také hodnotové kampane, o ktorých ste naozaj presvedčení. Ktorým by ste sa venovali, aj keby sa o tom nikto nedozvedel, žiadne médium o nich nenapísalo a žiadnu súťaž ste nevyhrali.

Aby ste namiesto uznania a rešpektu nakoniec neostali na smiech.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️